Stora vikaredagen med terapi

Jag har just vikt alla sju maskinerna som jag tvättade i fredags och knölat in dem i skåpen. Dessutom passade vi på att bädda rent.

Smärtan har varit lite lugnare idag trots att jag gått ner på smärtlindringen igen men ändå mer påtaglig än på länge. Dessutom plågade mig Terapitanten genom att ifrågasätta mina förväntningar om att jag tyvärr kommer att tvingas ha ganska mycket kontakter med sjukvården även i framtiden. Hon verkar ha övertolkat att jag sagt att jag blivit bättre, och inte riktigt fattat det där med att kronisk smärta tyvärr lever ett liv i sig själv. Det är en sorg att acceptera även utan att behöva tampas med okunnighet från den som är tänkt att hjälpa en. För att ha träffat henne såpass många gånger så förstår hon väldigt lite. Eller också har jag blivit mycket sämre på att förklara sedan jag gick i terapi förra gången och då faktiskt hade nytta av det.

Efter terapin åkte vi hem och jag gjorde en paella på risrester och diverse grönsaker. Och så har jag skrivit en inköpslista inför veckohandling som antagligen blir i morgon. Eventuellt lämnar jag in lite böcker till biblioteket också.

Lämna en kommentar